YRITYSBLOGI

Yritysblogi, parempaa ja tehokkaampaa sisältöä saakin hakea. Yritysblogin tekstit hakukoneoptimoituna tuo sivustollesi paljon enemmän liikennettä ja asiakkaita, kuin mikään muu sivustosi sisältö.

Miksi yritysblogi on niin tärkeä? Lue TÄSTÄ miksi ehdottomasti kannattaa perustaa yritykselle oma blogi.

Mielestäni parasta sisällöntuottajana on, uuteen alaan tutustuminen ja uusien asioiden oppiminen.

Tuotan tekstiä yrityksen tarpeen ja tyylin mukaisesti. Aiheet kirjoituksiin voi tulla suoraan yritykseltä tai pohdimme niitä yhdessä yrittäjän kanssa.

Asiakkaan kanssa sovitaan blogipostauksen aihe ja suunnitellaan sisältö yhdessä pääpiirteittäin. Sisällön kirjoitan alusta loppuun itse.
Hyväksytän tekstin asiakkaalla aina ennen julkaisua.

Miksi yritysblogi on kannattavaa tehdä?

  • Yritys pystyy vastaamaan usein kysyttyihin kysymyksiin blogin muodossa, joka mahdollistaa intensiivisemmän tutustumisen tuotteeseen tai palveluun.
  • Yrityksen takana on aina ihminen. Yritysblogia voi siis käyttää esimerkiksi yrityksen inhimillistämiseen ja näinollen tuoda sitä lähemmäksi asiakasta. Ihminen ihmiselle.
  • Yritysblogin kautta voi tuottaa resonoivaa ja asiakaslähtöisempää sisältöä.
  • Blogin sisältö on aina valmiina jaettavaksi sosiaaliseenmediaan, kun kaipailet somesisältöä.
  • Potentiaalinen asiakas saa vastauksen pohtimaansa pulmaan blogista, jo ennenkuin on ehtinyt sitä edes kysyä – se lisää yrityksen amattimaisuutta.

Esimerkki:

Kahden saman alan yrityksen nettisivut laitetaan rintarinnan, joista vain toisella on blogi.
Orgaanisen haun kautta Googlesta asiakas löytää varmimmin yrtyksen sivuton jolla on blogi. Miksi?
(Lue tästä miten hakukoneoptimointi vaikuttaa tähän)

Asiakas on vieraillut nyt molemmilla verkkosivuilla. Toisella sivustolla oli – näin karrikoidusti, infoa tuotteista ja palveluista pintapuolisesti, sekä yhteydenottolomake.

Asiakas päätyi toisen yrityksen sivustolle googlattuaan pulmansa. Google tarjosi asiakkaalle yrityksesi blogitekstiä, josta asiakas vaikuttui saadessaan hyödyllistä ja kattavaa tietoa helposti luettavasssa muodossa. Asiakas kiinnostui yrityksestäsi lisää saamansa informaation perusteella ja otti yhteyttä/teki ostopäätöksen.

Yritys nosti bloginsa avulla paitsi omaa ammattimaisuuttaan, myös verkkosivujen näkyvyyttä. Vaikka molemmat yritykset tietäisivät tismalleen samat asiat, vain toinen käytti tiedon jakamista blogin välityksellä hyödykseen ja sai mitä todennäköisimmin uuden asiakkaan itselleen.

Kiinnostuitko hyödyntämään blogia markkinoinnissa ja myynnin lisäämisessä? Teen tekstit puolestasi ja sinä voit keskittyä ydintyöhösi.