Lisää myyntiä yritysblogin avulla, kuinkas se oikein tapahtuu? Eikös bloggaaminen ole vain fitness- ja lifestyle-bloggareiden pyhää aluetta? No ei todellakaan.

Blogityylejä on tuhansia ja aiheita moninkertainen määrä. Trendikkäin blogityyli vain sattuu olemaan lifestyle-, muoti-, ruoka- ja fitness-blogit – tosin sekin trendi on jo hiipumassa. Bloggaaminen silti on ja pysyy.

Usein bloggaaminen mielletään omasta elämästä tarinoimiseen ja yhteistöiden tekemiseen – mihin se onkin mainio alusta. Yhä useampi ihminen siirtyy someen lukemaan lyhyempiä tekstejä, joissa kauniilla kuvilla on suurempi merkitys. Blogitekstejä kirjoitetaan yhä harvemmin ja somea päivitellään aktiivisemmin.

Eikä se ole mitenkään surullista, siinä vain vastataan ihmisten tarpeisiin, niinkuin kuuluukin – trendejä tulee ja menee.
Blogata voi silti tuottoisasti ja suunnitelmallisesti. Jos tekstit on laadukkaasti toeteutettu ja hakukoneoptimoitu, yrityksesi – eli sinä hyödyt siitä valtavasti.

myyntiä yritysblogin avulla
Kuva: Canva

Kuinka hyödyt yritysblogista?

Riippumatta toimialasta, pystyt hyödyntämään blogia myynnin kasvattamisessa. Ajattelepa vaikka sellaisia kysymyksiä, joita asikkaasi tyypillisesti sinulta kysyvät. Voisitko kenties vastata niihin blogiartikkelin muodossa?

Suosittelen, sillä laadukkaasti ja tarkkaan harkiten rakennettu blogisisältö, lisää yrityksen ammattimaisuutta. Sillä on myös toinenkin erittäin tärkeä vaikutus – Lue miten hakukoneoptimoitu sisältö lisää näkyvyyttä

  • Blogin avulla voit kertoa palvelusta ja tuotteesta paljon kattavammin ja asiakaslähtöisemmin. Verkkosivuilla tavataan laittaa asiatekstiä, kun taas blogissa voit antaa enenpi yrityksen tyylin ja persoonallisuuden näkyä.
  • Yrityksen takana on aina ihminen. Pystyt luomaan asiakkaaseen luottamusta inhimillistämällä yritystäsi ja tuomalla personallisuutta esiin. Tässä blogi on loistava työkalu.
  • Voit kertoa Blogissa sellaista mikä ei asiakkaalle näy, jotta asiakkaalla olisi selkeämpi käsitys toiminnastasi.
  • Kun asiakkaalla on sellainen tunne, että hän on saanut ikäänkuin ilmaiseksi ja kattavasti tietoa hakemastaan asiasta, hän haluaa ehdottomasti lukea lisää ja tutustua yrityksesi verkkosivuihin tarkemmin.

Sisällöntuottajan tärkeä rooli

Yritys voi ulkoistaa blogin sisällön tuottamisen. Ensin otetaan yhteyttä sisällöntuottajaan ja sovitaan minkälaisesta yhteistyöstä on kyse. Voit ulkoistaa vaikka vain yhden artikkeli, tai sitten sopia pidemmästä yhteistyöstä johon kuuluu esimerkiksi useampi artikkeli ja sovitut julkaisupäivät.

Taitava sisällöntuottaja käyttää työkalunaan sellaista tekstirakennetta, jotta lyhyitäkin tekstejä arvostava asiakas ei edes huomaa olevansa jo pidemmän tekstin loppuosassa – tekstin ei siis todellakaan tarvitse aina olla lyhyt. Riippuu sisällöstä ja siitä miten teksti on rakennettu.

Sisällöntuottaja muotoilee asiat oikeaan muotoon ja ohjaa asiakasta tekemään sivustolla toimenpiteitä, kuten esimerkiksi, klikkaamaan uusia artikkeleita auki, jotka voivat olla yrityksen omasta blogista. Tällöin asiakas saa lisää avokasta ja ilmaista tietoa itselleen.

Asiakas on vakuuttuneempi ja ostaa varmasti mielummin sinun verkkosivujesi kautta palveuita tai tuotteita, kuin sellaisen sivun, jossa joutuu arpomaan yrityksen ammattimaisuutta, henkilöstöä, arvoja ja muita tärkeitä seikkoja joita asiakkaat arvostavat.

Toteutus

Voi tuntua hankalalle alkaa rakentamaan verkkosivuja ja sukeltaa bloggamisen saloihin, jollei osaamista tai edes kiinnostusta löydy teknikkaa kohtaan. Jos kuitenkin olet innokas oppimaan ja haluat perustaa blogin itse, suosittelen sitä lämpimästi, sillä se on paitsi mielenkiintoista, niin aina on kannattavaa opetella uusia taitoja itselleen.

Jos kuitenkin haluat lisätä verkkosivujesi näkyvyyttä ja yrityksesi myyntiä yritysblogin avulla, niin suosittelen vertailemaan eri sisällöntuottajien palveluita. Säästät aikaa – eli rahaa, ja voit keskittyä ydintyöhösi.

Minun sisällötuottopalveluni löydät TÄÄLTÄ

Sharing is caring!